Sukcesy naszych uczniów w konkursie „Bóbr”
W listopadzie 2024 r. dwójka naszych uczniów wzięła udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym „Bóbr”. W kategorii „Beniamin” uczennica z klasy 5a Gabriela Stumska oraz w kategorii „Junior” Tomasz Bilski z klasy 7a.
W styczniu ogłoszone zostały wyniki. Tomek, dla którego był to już drugi start w tym konkursie uzyskał wyróżnienie -tak jak w poprzednim roku. Gabrysia w swoim pierwszym starcie otrzymała dyplom za udział.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Tekst: Wojciech Nowiński
Foto: Małgorzata Waleszkowska
Gramy i śpiewamy dla WOŚP
Występy Naszych uczniów klas 2a, 2b i 3b podczas WOŚP w Lidzbarku.
Brawo.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy co roku jednoczy ludzi w szczytnym celu. Nasza szkoła jak zawsze przyłącza się 26 stycznia do Lidzbarskiego Finału WOŚP w MGOK. W tym roku młodzi artyści z klas I b, IIa, IIb oraz III b pod kierunkiem swoich wychowawczyń przygotowali specjalny repertuar. Zapraszamy do wspólnego celebrowania finału.
Gramy do końca świata i jeden dzień dłużej.
Fizyka w 8b z robotami
Na ostatniej lekcji fizyki przed feriami w klasie 8b postanowiliśmy przećwiczyć nasze umiejętności wyznaczania prędkości, drogi i czasu z wykorzystaniem robotów SkriBot.
Podczas zajęć zaczęliśmy od informatyki, czyli od zainstalowania na naszych smartphonach aplikacji SkriApp i sparowania poprzez bluetooth naszych robotów z telefonem. Następnie krótka instrukcja dotycząca korzystania z aplikacji oraz sterowania robotem i zaczęliśmy ćwiczenia.
Zmierzyliśmy drogę, po której poruszały się roboty, a następnie urządziliśmy ich wyścigi. W końcowej części zajęć obliczyliśmy prędkość poszczególnych robotów na wyznaczonym odcinku drogi i wybraliśmy najszybszego robota.
Zajęcia wywarły u uczniów klasy 8b bardzo dużo pozytywnych emocji dotyczących wykorzystania robotów na lekcjach fizyki. Była to świetna forma nauki połączona z zabawą.
Tekst i foto: Wojciech Nowiński
Warsztaty z udzielania pierwszej pomocy
Uczniowie klasy I a wraz z wychowawczynią Katarzyną Czaplińską bardzo, bardzo, bardzo …. dziękują Pani Malwinie Dąbrowskiej oraz Panu Markowi Ciechackiemu za profesjonalne przeprowadzenie warsztatów z udzielania pierwszej pomocy.
To były wspaniałe chwile, podczas których poprzez zabawę i ćwiczenia mogliśmy praktycznie zdobyć nowe umiejętności ratujące zdrowie i życie.
DZIĘKUJEMY!!!
Tekst i film: Katarzyna Czaplińska
MEMY na lekcji języka angielskiego
Uczniowie klasy VIa oraz VIIa podczas lekcji języka angielskiego tworzyli MEMY.
Tematem przewodnim były ferie zimowe. Na ferie zimowe 2025 czekają wszyscy uczniowie w całym kraju. Kojarzą nam się one z zimą, odpoczynkiem od nauki. Radosny wypoczynek, zabawa, a może jeszcze coś innego? Tak ferie zimowe 2025 widzą uczniowie klasy VIa i VIIa! MEMY zostały umieszczone w kolekcji na platformie Wakelet.
Życzymy wszystkim udanych, beztroskich ferii zimowych. Cieszcie się swobodą, przygodami, poznawaniem nowych miejsc i ludzi.
https://wakelet.com/wake/ZsapLQhpYXul8-BoCxnN6
https://wakelet.com/wake/V2AHbSdb4SGqRynz3AfPg
Tekst: Jolanta Nowińska
Spotkanie z policjantem – bezpieczne ferie
Dzisiaj w naszej szkole gościła pani aspirant Agnieszka Żuchowska, która przypomniała wszystkim uczniom, jak należy spędzić bezpiecznie ferie.
Dziękujemy za cenne wskazówki, dzięki którym nasi uczniowie są teraz lepiej przygotowani do czerpania radości z zimowych zabaw z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa.
Słoiki na nudę
Uczniowie klasy 4a w czasie ferii na pewno będą wiedzieli, jak spędzić wolny czas. Podczas zajęć z wychowawcą wykonali słoiki na nudę, które najpierw przyozdobili według własnego pomysłu, a następnie wypełnili karteczkami z zadaniami przygotowanymi przez nauczyciela. Każdy uczeń miał także okazję, aby umieścić karteczki w własnymi propozycjami na radosne, twórcze i bezpieczne spędzenie zimowych ferii.
Schemat układu oddechowego w 4a i w 4b
Mali przyrodnicy z klasy 4a i 4b po raz kolejny przekonali się, że poprzez zabawę także się uczymy.
Uczniowie podczas zajęć z przyrody wykonali schemat układu oddechowego. W ten sposób poznali budowę układu oraz przekonali się na jakiej zasadzie działają nasze płuca.
Bal karnawałowy klas I-III
Karnawał to czas, który wypełniony jest wesołą muzyką i tańcem. Tego też nie zabrakło w naszej szkole.
Dnia 21 stycznia 2025 roku uczniowie z klas I-III przeżyli wyjątkowy bal. Był to dzień szczególny również dlatego, że uczniowie mogli stać się kim tylko chcieli. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy. W pierwszej kolejności dzieci miały możliwość pozowania do zdjęć. Później przyszedł czas na tańce. Nie zabrakło długiego pociągu, wyjątkowych tańców i pląsów. Przy dźwiękach muzyki i utworach znanych i lubianych wykonawców dzieci mogły pobawić się ze szkolnymi przyjaciółmi, a także nauczycielami i rodzicami.
Kolejny bal karnawałowy już za rok.
Tekst: Katarzyna Sławińska
Ostatnie w tym śródroczu warsztaty plastyczne
W ostatni poniedziałek odbyły się ostatnie już w tym śródroczu warsztaty plastyczne we współpracy z MGOK Lidzbark. Uczniowie pod opieką pani Magdaleny Zawackiej wykonali piękne pejzaże w technice pastelowej.
105. ROCZNICA POWROTU LIDZBARKA DO POLSKI
Z tej okazji w piątek w naszej szkole odbył się uroczysty apel. W przedstawieniu słowno –muzycznym uczniowie –artyści zaprezentowali patriotyczne wiersze oraz pieśni, wplecione w historię Polski i naszej małej Ojczyzny- Lidzbarka.
Zaprezentowano historyczne stroje, scenki oraz wiele faktów z przeszłości Polski i naszego miasta.
„Lidzbark – to nasza mała Ojczyzna. Zawsze powinniśmy mieć w sercach nasze miasto i okolice. To piękne święto, które powinno nas łączyć w jedność. Pamiętajmy o 18 stycznia 1920 roku – dniu, w którym Lidzbark powrócił do Polski. Pamiętajmy o historii naszej ziemi. Dzięki takim apelom kształcimy wśród uczniów patriotyzm lokalny i to ważne, gdyż przekazujemy wiedzę historyczną następnym pokoleniom– powiedział organizator apelu, historyk Michał Dzimira.
Scenografię do apelu oraz zespół wokalny przygotowała pani Marlena Komosińska.
Uczniowie naszej szkoły na Lidzbarskim Lodowisku
W dniach 13-15 stycznia uczniowie naszej szkoły w ramach zajęć wychowania fizycznego mieli możliwość doskonalenia techniki jazdy na łyżwach na Lidzbarskim Lodowisku
Jazda na łyżwach okazała się świetną zabawą. Każdy jeździł jak umiał: jedni szybciej, drudzy wolniej, jeszcze inni korzystając z sympatycznych pingwinków, ale każdy z uśmiechem na twarzy pokonywał kolejne okrążenia lodowiska.
Doskonałej zabawy nic nie mogło zakłócić, ani niekontrolowane akrobacje sportowe, ani drobne upadki.
Uśmiechy na twarzach uczniów świadczą, iż zabawa była przednia i z pewnością chętnie wrócimy tu jeszcze nie raz. Dziękujemy MOSiR Lidzbark.
Gminny Etap Ogólnopolskiego Strażackiego Konkursu Plastycznego
19 grudnia 2024 roku wręczono nagrody w gminnym etapie Ogólnopolskiego Strażackiego Konkursu Plastycznego, którego celem było zainteresowanie dzieci i młodzieży ochroną przeciwpożarową oraz działalnością straży pożarnych. Naszą szkołę w tym konkursie reprezentowali uczniowie klas 1-6.
Oto lista laureatów:
Szkoły podstawowe klasy I-IV
1 miejsce – Illia Tymoshenko
2 miejsce – Zofia Zajcew
Szkoły podstawowe klasy V-VIII
1 miejsce – Amelia Kaczorowska
2 miejsce – Adam Cechowski
3 miejsce – Lena Śliwczyńska
Wyróżnienia: Julia Ruczyńska Nina Strungowska.
Uczniów z klasy II i III przygotowały wychowawczynie: pani Beata Piątkowska i pani Żaneta Mendalka, natomiast prace w klasach 4-6 uczniowie wykonali pod kierunkiem nauczycielki plastyki pani Marleny Komosińskiej.
Wszystkim nagrodzonym gratulujemy i życzymy powodzenia na dalszych etapach konkursu.
Mój profil glebowy w słoiku
Mój profil glebowy w słoiku, czyli nauka w praktyce.
Nauka przez działanie, tworzenie i zabawę stała się inspiracją do przeprowadzenia zajęć poświęconych glebom Polski.
Na lekcji geografii uczniowie klasy 7a poznawali gleby występujące w Polsce oraz ich rozmieszczenie na terenie kraju. Następnie pracowali w parach i wykonali własne profile glebowe zamknięte w słoiku. Wykorzystali do tego różne produkty stosowane w kuchni, takie jak: kawa, ryż, groch, płatki, ciastka Oreo, liście laurowe, żelki itp.
Przy omawianiu każdego z poziomów uczniowie wsypywali do słoika warstwę wybranego produktu oraz zapisywali nazwę poziomu na kartkach i przyklejali je do słoików. W ten sposób siódmoklasiści stworzyli unikalne profile glebowe. Dokonali również prezentacji swoich prac. Twórcza praca uczniów pozwoliła im utrwalić zdobyte wiadomości i stała się okazją do dobrej zabawy.
Oto efekt ich pracy.
Tekst i foto: Jolanta Nowińska