VIa stworzyła na języku angielskim słowniczek obrazkowy na platformie Wakelet
Uczniowie klasy VIa na lekcjach języka angielskiego tworzyli słowniczek obrazkowy na platformie Wakelet. W ten sposób nie tylko utrwalili poznane nazwy zwierząt, ale również rozszerzyli zakres swojego słownictwa. Powstała obszerna kolekcja, która może być wykorzystana do powtórzenia i nauki słownictwa. Uczniowie byli bardzo zaangażowani podczas pracy i chętnie podejmowali się wykonania powierzonego zadania.
Oto efekt ich pracy.
Tekst: Jolanta Nowińska
Memy na lekcji języka angielskiego
Uczniowie klasy Va pod kierunkiem p. Jolanty Nowińskiej w ramach powtórzenia słownictwa związanego z obowiązkami domowymi pracowali w grupach i tworzyli memy.
Memy wykorzystują często znane z kultury popularnej postaci i obrazy, które opatrzone podpisem tworzą krótką, zabawną treść. W ten sposób w zwięzłej formie niosą ze sobą informacje, emocje lub po prostu dawkę humoru. Łatwo zatem docierają do swojego odbiorcy, przyciągają uwagę, budzą wyobraźnię. Taka forma pracy podobała się uczniom, którzy byli bardzo zaangażowani i skupieni na zredagowaniu fragmentu tekstu w języku angielskim połączonego z obrazem.
Memy zostały umieszczone w kolekcji na platformie Wakelet.
Tekst: Jolanta Nowińska
Uczniowie naszej szkoły na lodowisku
W dniach 15 – 19 stycznia 2024r. uczniowie naszej szkoły wspólnie z wychowawcami i nauczycielami wychowania fizycznego korzystali z lodowiska. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności jazdy na łyżwach, udzielali rad i wskazówek tym wszystkim, którzy niezbyt dobrze radzili sobie z tym nowym doświadczeniem, kształtowali ogólną sprawność fizyczną i przestrzegali zasad BHP, a przede wszystkim dobrze się bawili. Wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni i składają serdeczne podziękowania pracownikom MOSiR za umożliwienie wejścia na lodowisko.
Tekst: Marlena Komosińska
Foto: Mariusz Urbański
Wizyta policjanta w klasach I-III – zasady bezpieczeństwa w czasie ferii
W tygodniu poprzedzającym ferie klasy 1-3 odwiedziła Pani Agnieszka Żuchowska policjant z Komisariatu Policji w Lidzbarku. Spotkanie miało na celu przypomnienie uczniom zasad bezpieczeństwa w czasie ferii zimowych. Pani dzielnicowa przeprowadziła z uczniami pogadankę, zwróciła uwagę na bezpieczeństwo zabawy w wolnym czasie, na świeżym powietrzu. Uczniowie, jak zawsze wykazali się ogromną wiedzą w tym temacie. Pani Policjant potwierdziła dobre przygotowanie dzieci i życzyła udanych, bezpiecznych ferii.
Lekcja religii w „Laboratorium przyszłości”
16 stycznia uczniowie klasy 5 a pod okiem pani Magdaleny Zawackiej uczestniczyli w niezwykłej lekcji religii „Laboratorium przyszłości”.
Oglądali aplikacje w okularach VR oraz wykonywali konstrukcje nowoczesnego kościoła z klocków i śrubek. To była niezwykła lekcja.
Tekst i foto: Magdalena Zawacka
Innowacja pedagogiczna „Razem w Kosmosie”
Na przełomie grudnia i stycznia uczniowie klasy 1a biorący udział w innowacji pedagogicznej „Razem w Kosmosie” uatrakcyjnili sobie przebieg zajęć, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Bardzo pomocne w przybliżeniu tematu związanego z Układem Słonecznym okazały się roboty Photon. Uczniowie układali i zapamiętywali kolejność planet – sterowali robotem, który dojeżdżał do wskazanej planety. Zademonstrowali także ruch obrotowy i obiegowy Ziemi, a Ziemią stał się właśnie przez chwilę pomocny robot Photon. Dzięki nowoczesnej technologii uczniowie mogą w ciekawy sposób, bliżej poznać zagadnienia związane z odległym i tajemniczym Wszechświatem. Nauce przez zabawę nie było końca, uczniowie byli bardzo zaangażowani i zmotywowani do dalszej nauki.
Zajęcia plastyczne we współpracy z MGOK
Za nami kolejne zajęcia plastyczne we współpracy z MGOK w Lidzbarku. Tym razem wykonywaliśmy postaci wymyślone i kreatywnie je ubieraliśmy oraz nazywaliśmy. Nad nami artystycznym okiem czuwali pani Magdalena Zawacka i Pan Zygmunt Mężykowski.
Zajęcia w Laboratorium Przyszłości
4 stycznia 2024r. uczniowie klasy 6a uczęszczający na Kółko języka angielskiego mieli okazję zwiedzić wirtualnie Londyn w Laboratorium Przyszłości. Uczniowie korzystali z okularów VR i oglądali trójwymiarowy model budki telefonicznej, a nawet cofnęli się w czasie, by podziwiać zabudowę Londynu w XVII wieku. Mieli również okazję zobaczyć: Tower Bridge, Buckingham Palace, Globe Theatre, Hyde Park, Olympic Park. Duże wrażenie na uczniach zrobił widok wschodu słońca w Londynie.
Dzięki nowoczesnej technologii uczniowie mogą poznać bliżej kulturę kraju, którego języka się uczą, co z pewnością wpływa na ich motywację do nauki języka angielskiego.
Tekst i foto: Jolanta Nowińska